Din ce in ce mai des apare acest termen in proiectele noastre: ‘digital onboarding’. Multe banci, firme de asigurari si leasing isi doresc sa digitalizeze procesul de inregistrare al clientilor astfel incat sa faciliteze inceperea relatiei dintre companie si client.

Cu toate astea, putini inteleg ce inseamna cu adevarat digital onboarding. Haide sa vedem 2 lucruri de la care puteti porni calatoria!

Online Onboarding nu este indeajuns

Ar putea parea ciudat ca in momentul in care ne gandim la digital onboarding sa ne punem intrebari legate de procesele echivalente de

la ghiseu. Noi stim, insa, ca digitalizarea cu jumatate de masura deseori complica lucrurile mai tare. De aceea, pentru a implementa o solutie de digital onboarding de succes, aceasta trebuie sa digitalizeze atat inregistrarile facute de clienti prin portalurile de pe site cat si cele f`acute la ghiseu. Altfel, ne trezim ca avem jumatate de clienti cu date digitale si cealalta jumatate cu documente fizice, fiecare cu procesele si necesitatile sale. 

Sfatul simplu: Digital onboarding inseamna sa digitalizam complet procesul de inregistrare al clientului, atat cand o face singur prin portal cat si cand o face la ghiseu. Numai in felul asta proiectul isi poate atinge potentialul.

Online Onboarding inseamna mai multe solutii

O platforma de online onboarding trebuie sa indeplineasca un set de functii diferite, fiecare la superlativ. De aceea, majoritatea platformelor de acest tip sunt defapt compuse din mai multe solutii diferite. Aici sunt cateva exemple:

  1. Formularul: Utilizatorul trebuie sa completeze un formular cu informatiile necesare si documentele necesare. Acest formular trebuie sa fie unul proactiv, care se schimba in functie de tipul de client si nevoile sale. Noi credem ca cea mai buna solutie este un chatbot, care este, in esenta, un formular interactiv, dar in practica un mijloc foarte prietenos de a ii cere clientului datele necesare.
  2. Autentificarea: Trebuie verificata identitatea noului client. Pentru asta se pot folosi solutii de video identification care folosesc cele doua camere ale telefonului pentru a compara in timp real poza de pe buletin/pasaport cu persoana care il tine in mana si incearca sa se autentifice. O asemenea solutie este cea oferita de Electronic IDentification.
  3. Semnatura electronica: Odata ce toti pasii sunt parcursi, noul client trebuie sa semneze documentele. Pentru a face asta de la distanta, trebuie folosit un sistem de semnatura electronica certificata precum cel de la CertSign. Pentru mai multe informatii despre procesul de semnare digitala puteti accesa acest link.
  4. Sistemul central: Ok, avem datele clientului, este autentificat si a semnat documentele. Ultimul pas este gestionarea, interpretarea, organizarea si stocarea acestor date. Toate acestea trebuie facute de un sistem central ECM (enterprise content management) precum OnBase. El confer`a sens intregului sistem legand componentele intre ele si asigura simplitate, transparenta si eficienta. Puteti citi mai mult despre OnBase la acest link.

Sfatul simplu: Cand demarati un proiect de digital onboarding uitati-va cu atentie la solutiile folosite in sistemul final. Calitatea sistemului depinde atat de calitatea fiecarei componenta individuala cat si a sinergiei dintre ele mediata de sistemul central.

Daca doriti sa aflati mai multe despre digital onboarding, nu ezitati sa ne contactati!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *