Gartner ne ofera 6 elemente cheie pentru ca un CIO sa poata naviga schimbarile din IT din 2019 si sa plaseze organizatia sa pe o cale sigura catre avantaj competitiv durabil.

2019 CIO Survey condus de Gartner arata ca business-ul digital se transforma dintr-o tentativa experimentala intr-o miscare la scara mare.

Aceasta era de digitalizare este focusata pe schimbari de lunga durata cu implicari semnificative, schimbari care se bazeaza pe ceva mai mult decat doar tehnologie, pe leadership-ul tau. 

1. Regulile digitalizarii s-au schimbat

Digitalizarea a devenit o prioritate. Pentru a crea digitalizare la scara mare directorii IT se concentreaza pe a construi capabilitati ce cresc implicarea clientilor.

Care ar trebui sa fie raspunsul unui CIO?

Imbunatateste capabilitatiile organizatiei pe trei paliere:

  • Volum: Acceseaza mai multi clienti si mai multe tranzactii pe canale digitale.
  • Scop: Permite-le clientilor sa performeze o varietate de activitati si servicii diferite.
  • Agilitate: Creste abilitatea organizatiei de a se schimba rapid si a reactiona la nevoile clientilor.

2. Schimbarea modelului de business este inevitabila

Organizatiile isi transfera atentia de la ceea ce vand la felul in care vand. Asteptarile clientilor si identitatea brand-ului devin forte externe puternice in schimbarea modelului de business in timp ce cresterea si presiunea pe costuri devin forte interne.

Care ar trebui sa fie raspunsul unui CIO?

  • Fii activ in discutiile despre transformarea de business.
  • Infuzeaza strategia organizatiei cu intelegerea ta de capabilitati si potential IT.

3. Clientul este in centru

Digitalul ofera abilitati noi de a implica audienta, a livra o experienta superioara si de a gestiona costurile. Implicarea clientului este un element cheie in succesul business-ului in ziua de azi, de aceea trebuie sa masurati cu atentie potentialul IT.

Care ar trebui sa fie raspunsul unui CIO?

  • Priviti implicarea clientului ca un scop in sine.
  • Masurati implicarea clientilor, ROI si determinati KPI care sa va ajute sa o cresteti.

4. Implicarea clientului aduce beneficii, dar si riscuri

Un brand poate fi distrus daca pierde increderea clientilor. Protejarea datelor clientilor devine un element central al modelului de business.

Care ar trebui sa fie raspunsul unui CIO?

  • Intelege faptul ca organizatia nu poate oferi securitate digitala pe cont propriu.
  • Educa directorii si board-ul astfel incat sa inteleaga riscurile de cybersecurity.

5. O abordare in jurul produsului este mai buna

Flexibilitatea este cruciala, de aceea organizatiile trebuie sa se mute de la o abordare per-proiect cu livrare episodica la o integrare si livrare continua.

Abordarea centrata in jurul produsului asigura o relatie mai buna intre IT si restul departamentelor.

Care ar trebui sa fie raspunsul unui CIO?

  • Identifica barierele unei abordari centrate in jurul produsului rezolva-le impreuna cu restul organizatiei.
  • Fii atent la problema umana: adreseaza atat schimbarea culturala cat si diferenta de abilitati.
  • Construieste relatii cu restul departamentelor si asigura-i de valoarea business-ului digital.

6. Transformarea digitala este un act de echilibrare

Transformarea digitala implica echilibrarea tehnologiilor si metodelor noi cu infrastructura veche. Deciziile unui CIO in aceasta situatie sunt esentiale pentru succes.

Care ar trebui sa fie raspunsul unui CIO?

  • Identifica moduri de a distribui investitiile intre business-ul uzual si tehnologiile noi.
  • Construieste relatii cu restul business-ului si asigura-i de valoarea business-ului digital.

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *