Daca mantra inovarii  este sa celebram esecurile drept un catalizator al succesului, cum aducem inovatia in organizatiile blocate in metode fin ajustate pentru a reduce sansele de greseli?

O noua carte de la Deloitte si MIT Sloan Management Review, The Technology Fallacy: How People are the Real Key to Digital Transformationadreseaza aceasta intrebare pentru a ajuta organizatii sa inteleaga cum sa cultive un mediu prielnic inovarii.

Astazi, intr-un moment al transformarii digitale rapide, inovarea a devenit critica pentru a supravietui, iar pentru a inova liderii IT trebuie sa faciliteze un ‘shift’ al mentalitatii organizatiei astfel incat sa accepte o anumita doza de risc.

„Trebuie sa pornesti curios ca un explorator,’ spune Anh Nguyen Phillips, cercetator in domeniul transformarii digitale la Centru de Cercetare Integrata Deloitte, si unul din autorii cartii. „Dar trebuie sa imbini aceasta curiozitate cu disciplina si structura unui om de stiinta -– dezvolta o ipoteza, construieste experimente ca sa testezi si sa confirmi acea ipoteza intr-o maniera cat se poate de precisa. In felul asta elimini si izolezi variabile pentru a invata ce merge si ce nu merge.”

Reganding Esecul

Studiile arata ca apetitul pentru risc, experimentarea si esecul sunt toate necesare pentru a cultiva inovarea. Si totusi, majoritatea organizatiilor sunt optimizate pentru eficienta si productivitate. Din cauza asta, majoritatea majoritatea culturilor IT sunt gandite sa elimine varietatea, sa reduca experimentarea si sa minimizeze riscul.

„Aici se blocheaza majoritatea organizatiilor.” spune Phillips. „Functiile lor IT sunt abordate intr-o maniera specifica si traditionala ca sa tina luminile aprinse si lucrurile in miscare, dar acum trebuie sa aduca inovare si minimizand variatia si esecul nu mai este singurul scop.”

Programe pilot si de test – in care esecul este un rezultat plauzibil – sunt un element integral al organizatiilor inovative. Aici, invatarea rapida, iterarea si adaptarea sunt primul scop, iar toate pot fi obtinute prin a schimba felul in care vorbiti si reactionati in fata esecului, explica Phillips.

Inspiratie Dedicata

Inovatia nu este tot timpul un produs al inspiratiei spontane. In schimb, organizatiile trebuie sa se dedice catre a ciopli timpul specific inovarii. Poate parea contra-intuitiv, dar inovatia poate fi cultivata prin cuget si vointa constienta, spune Phillips.

„Daca vrei sa inovezi, trebuie sa contestati ceea ce faceti azi. Un element cheie este sa rezervati timp creativitatii si inovatiei,” spune Phillips. „Unele companii pun de-o parte, trimestrial sau anual, zile ale inovarii, in care departamentul de IT se intalneste si incearca sa gandeasca in afara sarcinilor lor firesti. Sunt incurajati sa gandeasca in afara cutiei, un fel de hackathlon al inovarii in business.”

Este, de asemenea, vital sa aduceti partile interesate la un loc pentru a evalua ideile si proiectele generate de aceste initiative si pentru a planui integrarea lor in munca de zi-cu-zi a companiei, explica Phillips.

„Este important sa invitati conducerea pentru a cantari si prezenta ideile castigatoare si pentru a va asigura ca acestea sunt implementabile si implementate. Este una dintre cele mai importante etape, pentru ca imbunatateste vizibilitatea si are un impact masiv asupra intregii organizatii; de multe ori, rezultatele acestui tip de initiative sunt uitate pe rafturi prafuite, iar asta nu are sens.”

Ciclul de Feedback

Pentru a avea succes in orice initiativa de inovare, trebuie sa determinati care politici de risc si securitate sunt flexibile, si care nu sunt. Trebuie sa va asigurati ca toata lumea este constienta de aceste politici pentru a va asigura ca sunt comunicate principiile de acceptabilitate a riscului.

De asemenea, puneti un termen scurt pentru majoritatea experimentelor. Totul trebuie facut cu pasi marunti, la scara mica, si rezultatele trebuie verificate constant. Acest feedback trebuie adresat si integrat direct in proces, dar este important sa nu fiti distrasi de aceste iteratii ad-hoc ce nu faciliteaza invatarea. Folositi ce invatati in versiuni viitoare ale ideii si continuati procesul. In timp, rezultatele pot fi uimitoare iar impactul asupra organizatiei semnificativ, explica Phillips. Poate schimba felul in care angajatii isi abordeaza job-urile, in timp.

„Asta schimba felul in care oamenii gandesc si deci felul in care lucreaza,” explica ea. „Echipa IT poate dezvolta relatii mai stranse si intelegere mai buna asupra clientilor si business-ului lor; se pot gandi la felul in care munca lor afecteaza experienta clientului avand un ochi asupra inovatiei in mod perm`anent.”

Deschizand Procesul

Exista acest mit ca inovarea porneste tot timpul de la un singur om care are un moment de tip ‘Eureka!’, dar asta nu este cazul, nu in business, mai ales nu in IT, explica Phillips. Nevoia de colaborare este critica, deci fiti siguri ca abordati clientii si partile interesate si ca ii invitati din plin in proces.

„In mod traditional, IT a fost izolat si inchis, iar asta nu a lasat spatiu iterarii de idei,” spune ea. „Dar unele dintre cele mai de succes si cele mai inovative organizatii au realizat ca IT, lucrand colaborativ cu diverse functii, arii de business, genereaza inovatie.”

Incepeti prin a educa partile interesate in principiile ce ghideaza aceasta abordare, apoi in conceptul de iteratie si feedback si aratati-le cum pot si ei, la randul lor, sa foloseasca acest proces pentru a spori inovarea, sfatuieste cercetatoarea.

Dezvoltarea unei culturi a inovatiei este fezabila, dureaza un pic de timp, ceva dedicare in a gandi diferit a intelege riscurile si beneficiile.

Genul acesta de idei devin si mai semnificative cand luam in considerare stadiul in care se afla mediul de business din Romania, unde este, cu siguranta, spatiu de inovare, deseori chiar cu risc minim.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *