WiPro a lansat un nou studiu care ne arata ca leadership-ul in cadrul transformarii digitale se afla intr-o criza. Studiul a analizat 400 de companii de Statele Unite pentru a trage urmatoarele concluzii care ne dau de gandit:

  1. Exista o intelegere generala, la nivelul companiei, vis a vis de ce inseamna transformarea digitala doar la nivel teoretic, dar nu si in practica: 91% din managerii intervievati considera ca intreaga companie intelege ce inseamna transformarea digitala. Si totusi, 1 din 4 manageri sustin ca transformarea digitala in organizatiile lor esueaza din cauza unei lipse de alinieri organizationale vis a vis de ce inseamna cu adevarat ‘transformare digitala’. Mai mult, lipsa unei strategii clare de transformare digitala a fost citata de 35% din manageri ca fiind principalul obstacol in cursa catre adevaratul potential digital.
  2. Exista un dubiu ascuns vis a vis de ea: 1 din 5 directori recunosc ca in sinea lor vad proiectele de transformare digitala ca fiind o risipa de timp. Am avea noi cateva argumente…si niste cifre…si cateva zeci de testimoniale ce pot dovedi opusul.
  3. Mentalitatea si abilitatile de leadership se schimba: CEO, CTO si CIO au sanse aproape egale sa fie principalul motor al transformarii digitale in organizatie, si sunt cam de doua ori mai multe sanse sa preia ei aceasta functie fata de celelalte pozitii de management. Cu toate astea, 40% din cei responsabili se simt coplesiti de complexitatea digitala, iar 39% se opun noilor metode de lucru, motiv pentru care proiectele de transformare digitala esueaza.
  4. Se concentreaza mai mult pe beneficiile din backstage decat pe inovarea si cresterea produsului: Departamente precum operatiuni si IT sunt de departe cei mai mari beneficiari ai proiectelor de transformare digitala, iar in combinatie cu departamentul de finante si procurement ele acapareaza 60% din proiectele de transformare digitala, conform studiului. Mult mai rar auzim de beneficiile aduse departamentelor de dezvoltare a produselor (15%), marketing (13%) sau vanzari (10%).
  5. Investitia vs. Implicarea: Intre 2 si 12% din oamenii responsabili pentru ideea de a aduce transformarea digitala in organizatie se si implica in procesul de implementare si creatie a transformarii. Din acest motiv, 1 din 4 manageri sustin ca principalul motiv pentru care proiectele de acest tip esueaza este faptul ca structura si procesele organizatiei nu s-au schimbat odata cu implementarea noilor sisteme.

Noi am concluzionat ca majoritatea oamenilor nu inteleg cu adevarat ce inseamna transformarea digitala, crezand ca prin simpla implementare a unui sistem IT compania s-a ‘transformat digital’. Aceasta lipsa de claritate terminologica deseori impiedica organizatiile cand vine vorba de implementarea unei strategii de transformare prin digitalizare. Nu e panica, de aceea existam noi, pentru a clarifica aceste lucruri.

Te invitam sa aflii mai multe in Ziarul Transformarea Digitala sau sa ne contactezi astfel incat sa devenim partenerii tai in transformarea digitala.